« na kalendář

• v 10:38 "výsadek" v Mlčechvostech
Mlčechvosty - Nučičky - Terezín - Brozany nad Ohří
mapa
  • Mělník - Vrázova vyhlídka na soutok Vltavy a Labe - ano, vyhlídka sice byla v plánu a také jsme k ní vyjely, ale zastavily jsme u prvního výhledu na soutok a až mnohem později jsme si uvědomily, že jsme byly "jen" u soutoku Vraňansko-Hořínského kanálu a Labe, k soutoku Vltavy a Labe jsme nedojely...
  • Štětí - cukrárna na náměstí - cukrárnu jsme vynechaly, protože jsme neměly hlad ani chuť.
  • Dobřín - rodný dům básníka Josefa Hory - našly jsme a všechny jsme si pamatovaly, že jsme se o něm učily. Co napsal, na to jsme si ale nevzpomněly.
  • Roudnice n.L. - zajížďku do centra zvážíme podle času - zajížďku jsme učinily, protože akorát začalo pršet. A kde jinde přečkat déšť než v cukrárně chichichi.
  • TerezínMalá pevnost, kde je národní hřbitov a hlavní památník, pietní místo u Ohře, kde byl popel 22 000 obětí vysypán v r. 1944 do Ohře, ve Velké pevnosti (bývalé židovské ghetto) kostel Vzkříšení Páně, Park Terezínských dětí, pietní místo u bývalého nádraží, kolumbárium, židovská a křesťanská obřadní síň, Židovský a Ruský hřbitov a krematorium - tady jsme navštívily a viděly vše, co bylo v plánu.
  • moje návštěva Terezína v roce 2014.
  • soutok Labe a Ohře - až když jsme vyjížděly z Terezína, začala se HMS shánět po tomto soutoku. Pozdě... Pravda, asi nám to nikdy neodpustí, ale holt jsme ho zařadily k dalším soutokům, které jsme dnes neviděly chichichi.
  • klášter Doksany – ten minout, to by byl vysloveně hřích, ale uvidíme, jak bude čas. Čas nakonec nebyl ani na tu projížďku parkem, protože do Brozan jsme dorazily po sedmé večerní a kultury už jsme za ten den přece jenom měly víc než dost.
  • ubytování v kempu Brozany - tak tady jsme se jednohlasně shodly na tom, že pro naše potřeby OK, ale rodinnou dovolenou bychom tady trávit nechtěly. Kemp už měl své lepší časy dávno za sebou a navíc tu byl i mírný problém s pitnou vodou. Ale abych jen nekřivdila - teplá voda byla super a vyspaly jsme se všechny do růžova.
72,6 km + 5 km z domova na nádraží
Brozany nad Ohří - proti proudu Ohře - Viklice u Nechranické přehrady
mapa
  • Brozany n. Ohří - původně jsme prohlídku městečka nijak neplánovaly, ale cesta nás zavedla kolem kostela, historického mlýna a viděli jsme i bývalou tvrz.
  • z Brozan do Budyně po červené - tak tohle byl docela nářez. Chtěly jsme si ušetřit jízdu po frekventované silnici Doksany - Budyně, či okružní jízdu přes "Horní/Dolní", a tak jsme to vzaly zkratkou. Až do Hostěnic to byla pohodička. Pak ale přišel cca 300 metrový úsek cesty podél Ohře, jehož zdolání nám trvalo skoro hodinu. Cesta se tady změnila v příkrý svah končící v Ohři, který byl po nočním dešti náležitě omokřen a s cyklobotami jsme tam klouzaly jak po ledě. Nejméně potíží měla Lenka, která měla obyčejné "botasky". Rázem byla zvolena "šerpou" skupiny s výsadním právem přetáhnout naše kola chichichi. Ne, kecám, pomáhaly jsme, co nám naše klouzavé botky dovolily, ale s naloženými koly to fakt nebyl žádný med. Nicméně prošly jsme bez ztráty desítky chichichi.
  • Budyně nad Ohří - odtud jsme se opět držely cyklotrasy.
  • Budyně nad Ohří vodní hrad - aktuálně se na hradě konaly Keltské slavnosti a vstup byl zpoplatněn poplatkem 100,- a více Kč. Přes stánky se pak nedalo nahlédnout ani bránou, tak jsme se u hradu příliš nezdržely.
  • fotky z mé návštěvy hradu v roce 2015
  • zámek Libochovice – do nádvoří zámku a do zahrady jsme jen nakoukly a pak jsme daly polední kávu s dortíkem v místní cukrárně.
  • Radonice – nejprve jsme v busové zastávce přečkaly přeháňku a čas ukrátily sváčou, pak jsme rozhodly, že z časových důvodů vynecháme zajížďky ke všem plánovaným menhirům a budeme se již jen držet trasy nebo na ty Nechranice dneska nedojedeme.
  • Kystra - Počedělice - na chvíli jsme se zase opustily cyklotrasu, ale tahle zkratka byla super.
  • Louny – tak tady chcípnul pes. Do slova a do písmene. Byly skoro tři hodiny odpoledne a město vymetené. Horko těžko jsme našly otevřenou kavárnu/cukrárnu. Už jsme měly těch cukrů dost. Dokonce i já už bych koláč raději vyměnila za talíř brambor. Ale co se dalo dělat, když hospody byly zavřené... Alespoň jsme okoukly pár památek a do muzea jsme nakoukly na místní menhir. Z plánovaných čtyř to nakonec byl jediný, který jsme viděly.
  • Březno – archeologický skanzen - jen jsme ho minuly po cyklotrase, k němu jsme nezajížděly.
  • Žatec – nebo spíš KONEČNĚ Žatec. Blížila se šestá hodina večer a naší touhou bylo halvně povečeřet. Ale opět se ukázalo, že najít otevřenou hospodu, navíc s místním pivem, je tařka nadlidský úkon. Při hledání jsme aspoň stihly trochu té kultúry - viděly jsme náměstí, rozhlednu Chmelový maják a tramvajovou zastávku - památník na neuskutečněný projekt MHD. No a pak jsme vzaly zavděk místní pizzerií. Žatecké pivo sice neměly, ale měly malé pizzy prům. 17 cm a všechny jsme se skvěle najedly. Jen já to měla s příchutí hořkosti neboť jsem u hospody zjistila, že mám prázdnou zadní duši. Nakonec to spravila pěna a dofouknutí u pumpy a kolo drželo.
  • ubytování ve Vikleticích v - rybářské ubytovně
  • a když nebudeme mít dost, je možné večer zajet k Želinskému meandru - cca 20 km
87,125 km
Vikletice - Rakovník - Klíčava - Újezd nad Zbečnem
mapa
  • cestou je pár vesnický zámečků, kostelů a kapliček – taková klasika
  • Rakovník - historické centrum, židovský hřbitov nebo třeba moderní architektura
  • cyklostezka podél Rakovnického potoka - tu budeme mít za odměnu chichichi
  • ubytování - na chatě
79,006 km
Újezd nad Zbečnem - Praha
Na výběr je dojezd do Prahy
- z jihozápadu nebo
- od severozápadu
A jakou trasu vybereme?!? Na to je času dost chichichi.
46,3 km
Letos to bylo o kilometrech a já jich celkem najela 290. A jednoznačně to opět byla paráááda chichichi.