« na kalendář

sobota 30. června - 7. července 2012

Leogang 2012...

Týdenní dovolená s Nakoláky v Rakouském Leogangu.

Dokumentace:

Fotky:

Co, kdy, kde:

so 30. 6. 2012 ne 1. 7. 2012 po 2. 7. 2012 út 3. 7. 2012 st 4. 7. 2012 čt 5. 7. 2012 pá 6. 7. 2012 so 7. 7. 2012
Příjezd
Skulpturen radweg
Odjezd

Sobota 30. června 2012

nástup k pobytu byl dnes až od 16:00, takže ráno nebyl žádný spěch. Z NaKolova jsem s Jitkou vyjížděla krátce před půl desátou. V cíli jsme byly po 18 hodině.
protože Murphyho zákony působí vždy a všude, ráno jsem zjistila, že moje navigace odmítá chytat GPS signál, čímž se stala nepoužitelnou. Bohužel jsem na její pomoc spoléhala a díky tomu jsem si nezakoupila žádnou mapu. Blueberry má ale vše vzorně zpracované na svých stránkách, takže jsem si vytiskla jeho popis trasy a držela jsem se striktně podle něj. Stejně jsem ale mírně zakufrovala v Salzburku, kam jsem vlastně vůbec neměla sjet. Ale byla to fakt jen mírná zajížďka chichichi.
cca 520 km a na místě jsme byli krátce po šesté.
celé dopoledne bylo pod mrakem a teploty se držely kolem 25° C, takže i v mém autě bez klimošky to šlo. Po poledni se ale začaly teploty šplhat nad 30° C, tak jsme se trošku zapotily...

Neděle 1. července 2012

"Cukrárenské kolečko" aneb kde to vlastně jsme.

Na neděli hlásily rosničky velká vedra, a tak bylo rozhodnuto udělat jen kratší výlet po okolí a pak se jít plácnout na koupaliště.

sraz před barákem byl stanoven na devátou - abychom něco ujeli, než začnou kritické teploty. V poklidu jsme vyjížděli v 9:20.
Leogang - Hochfilzen - Wiesensee - a zpět a záznam trasy k jezeru a na koupaliště na bikemap
  • na konci Leogangu jsme obhlédli Bikepark a lanovku na Asitz. Jo, pokoukání to bylo pěkné, ale trajlík z Asitzu asi nezkusíme...
  • Hochfilzen = parčík s vyřezávanými zvířátky - velmi zajímavé bylo, že dřevěné sošky byly vyřezány na pahýlech stromů, takže to nebyly žádné sochy sem uměle vsazené, ale každá tu měla své "kořeny" chichichi,
  • o kousek dál se Burajda pokusila odbočit nás z poklidné stezky podél potoka do hor. Včas byl ale její úmysl odhalen, takže zdolávání horských velikánů se nekonalo. Zatím chichichi...
  • zastávka na statku Seealem, kde měli výborný domácí (prý) chleba se sýrem a špekem,
  • skvělé "ráchadlo" na osvěžení unavených nohou,
  • a slepičky tu měly ve výběhu vlastní slunečník chichichi,
  • Kneippovy "vodní lázně" u jezera Wiesensee - parádní osvěžení zejména pro unavené nohy a ruce. Voda tu byla sice ledová, ale v parném dni výborně osvěžila,
  • a podle Ládi Wiesensee není žádné jezero, ale obyčejný kačák,
  • podvečerní návštěva koupaliště v Leogangu s tobogánem a skluzavkou, odkud nás před šestou vyhnal déšť.
32,3 km - k jezeru a 2 km na koupaliště. Sice nic moc, ale na rozjezd, navíc v tropickém dni, to stačilo.
odpoledne ukazovaly teploměry na našich tachometrech více jak 34° C, večer pak krátce, ale jen velmi krátce i sprchlo.

Pondělí 2. července 2012

Hurá na kopec aneb tam, kam z okna koukáme.

Večer jsme se rozešli s tím, že teprve ráno podle počasí rozhodneme, zda zůstaneme v údolí nebo budeme dobývat vrcholy. Ráno byly sice okolní hory zahaleny v mracích, ale rosničky hlásaly příjemný den, a tak bylo rozhodnuto, že cyklo sekce vyrazí dobýt Asitz (1.914 m) a pěší sekce (Jitka + Jirka) Birnhorn (2.634 m) = nejvyšší hora Leoganger Steinberge.

ráno bylo chladněji, ale odpoledne se teploty vyšplhaly nad 25° C. Na Asitzu nás pak zastihla krátká přeprška, ale to jsme se zrovna exhumovali v hospodě, takže pohoda... Pěší sekce hlásila, že počasí teplotně OK, ale cestu dost znepříjemňoval vítr, který nakonec i zabránil výstupu na Birnhorn.
u obou sekcí byl stanoven zhruba na devátou a do půl desáté jsme opravdu všichni byli ze základny pryč.
CYKLOSEKCE:
Leogang - furt a pořád na kopec - Alte Schmiede (1.752 mnm) - Gr. Asitz (1.914 mnm) - cyklo stezka "Schwarzleo" - Leogang
a její záznam na bikemap od Buríska
  • cesta na Alte Schmidte nám trvala 3 hodiny hrubého času a po pravdě, hodně jsme kola tlačili,
  • zdárná exhumace v hospodě u lanovky - dobře se tady sedělo a porce jídel byly víc než poctivé. To se pomalu ani nedalo sníst. Osobně jsem zvládla jen tvarovoý závin, skvělý mrkvovo-broskvový krém se špenátovými raviolami už jsem přenechala hekymu,
  • po nabrání sil jsme vystoupali ještě k horní stanici lyžařského vleku a pak už zbývalo jen pár posledních metrů k vrcholu,
  • 14:30 - Grosse Asitz (kóta 1.914 m) dobyt chichichi,
  • o zábavu při sjezdu z Asitzu se nám postarali lesáci, kteří si na cestě připravili dřevo na svoz, čímž učinili cestu neprůjezdnou. Kousek jsme holt museli přetáhnout kola borůvčím...
  • o další zábavu jsme se postarali sami, když jsme si spletli odbočku a v domění, že stoupáme k dolům Schaubergwerk, jsme si dali kilometřík do slušného krpálu chichichi,
  • doly Schaubergwerk = doly na barevné kovy s výchozím bodem od hospůdky Knappenstude Utenberg, štoly jsou po obou stranách údolí, sestup dolů po cca 140 schodech.
    Na druhý pokus jsme je našli už bez problémů, ale čekalo nás hluboké zklamání. Knappenstude Utenberg byla neprodyšně uzavřena a nikde žádná informace, kdy otevřena bude. A tak nebyly žádné slibované štoly ani sestup kamsi do nitra země po cca 140 schodech... Až o 3 dny později jsem v infocentru zjistila, že v pondělí je "gesslöschen"...
  • a protože každé mínus má i své plus, tak díky zavřeným dolům jsme v Leogangu stihli otevřený obchod chichichi.
na délku to dnes kolmo bylo "jen" 29,5 km a 970 výškových metrů - ale jen na Alte Schmiedte (1.752 m). Zbylé pěší cca 3 km a 162 výškových metrů v trase zanesených není, protože Burísek sebou na dobytí kóty Grosser Asitz (1.914 m) nebral GPS.
PĚŠÍ SEKCE:
mapa
Leogang - chata Passauer Hütte (2.033 m) - Leogang
Info z netu:
Passauer Hütte (2.033 m) je vysokohorská chata, která slouží jako výchozí základna pro výstup na nejvyšší vrchol Leoganger Steinberge, horu Birnhorn (2634 m) a okolní nižší vrcholky Hochzint (2243 m) a Mitterspitzen (2160 m). Chata je obvykle v provozu od začátku června do poloviny října.
Zdolat převýšení 1200 m vyžaduje dobrou kondici a vzhledem k poměrně strmým úsekům při výstupu i odolnost proti závratím. Výstup trvá přibližně 3,5 hodiny, sestup 2,5 hodiny.
Pěšina je značená (620, 623) a navíc v letním období dobře rozeznatelná. Zpočátku vede pastvinami a lesem, kde jako schody slouží kořeny stromů. Přibližně v polovině výstupu, než opustíte les, narazíte na odpočívadlo u kterého vás text na tabulce vyzývá, ať si před nejtěžším výstupem odpočinete. Narazíte také na hromadu dříví, kde jste pro změnu na tabulce umístěné opodál požádáni, abyste s sebou nahoru přinesli alespoň jedno poleno.
Následuje výstup po skalnaté cestě oklopené kosodřevinou. V poslední části výstupu je pod sedlem Mittagsscharte několik lehkých zajištěných úseků. Cesta zde vede po stezce vysekané ve skále ve strmé stěně a je zajištěna lany, kterých je možno se přidržovat. Takto zajištěné cestě se odborně říká ferrata. V této nadmořské výšce je vegetace již velmi málo a tvoří ji tráva a drobné kytky - Alpinky.
Chata Passauer Hütte je velmi útulná a obsluha moc příjemná. Kromě jiného zde mají vynikající houbovou polévku, a samozřejmě pivo a osvěžujícího Radlera (směs piva s citronovou limonádou). Odměnou za tento namáhavý výstup je nádherný rozhled po okolních vrcholcích, pokrytých sněhem a letecký pohled do údolí.
délka: cca 5 - 7 hodin.
  • ano, rozumíte trase správně, Birnhorn zůstal nedobyt,
  • výstup na vysokohorskou chatu Passauer Hütte byl sice náročný, ale od výtupu na Birnhorn bylo upuštěno hlavně kvůli silnému větru,
  • na Passauer Hütte vyvlekla Jitka s Jirkou 3!!! polínka,
  • a zejména Jitka si strašně moc pochvalovala místní pohostinnost chichichi.

Úterý 3. července 2012

Odpočinkový den.

Dnes jsme kola nechali doma a vyrazili jsme autmo na Hitlerovo Orlí hnízdo v Berchtesgadenu, pak do cukrárny v Haleinu a nakonec do Obří ledové jeskyně u Werfenu.

dnes byl stanoven na osmou, protože program byl více než nabitý...
Orlí hnízdo, Berchtesgaden:
  • vrcholky kolem Berchtesgadenu byly zahaleny v mlze, takže naděje na výhledy z terasy Orlího hnízda byly nulové,
  • naše rozhodnutí zda jet nahoru nebo ne ale vyřešily autobusy z Obersalzbergu, které nejezdily, neboť nahoře nešel proud a tudíž ani výtah. Tak proč by tam túristy vozily chichichi,
  • nahoru se pěšky vypravili jen Burísci, takže nám pak potvrdili, že mraky se na Berchtesgadenu držely celý den a navíc k tomu ještě sprchlo,
  • nám ostatním stačila návštěva místního muzea s nahlédnutím do bunkru, který kdysi propojoval všechna sídla v Obersalzbergu,
  • a vyjasnili jsme si pojmy, takže teď už víme, že:
    • Berchtesgaden je nejbližší vesnice od Orlího hnízda, která tu zůstala,
    • Obersalzberg je vesnice, kterou Hitler zrušil a předělal ji na venkovské sídlo své a svých nejbližších spolupracovníků,
    • svůj dům tady měl nejen Hitler, ale i Borman, Göbles a další, navíc tu byla také kasárna a hotel pro Hitlerovy hosty. V roce 1945 byla všechna sídla vybombardována a srovnána se zemí,
    • Berghof je název statku, kam Hitler nejprve jezdil na dovolenou a později ho zakoupil a přestavěl,
    • Platterhof je bývalý statek, který Hitler přestavěl na hotel pro své hosty.
Cukrárna na náměstí v Halein:
  • našli jsme ji bez problémů - on Kominík tak nějak věděl, kde to je chichichi,
  • sice se ukázalo, že to není cukrárna, ale zmrzlinárna, ale nijak nám to nevadilo,
  • výběr z pohárů byl veliký - dostali jsme 3 nabídkové listy,
  • a poháry samotné měly obří rozměry. To se dalo sníst jen s velkými obtížemi. Ještě že jsme s tím počítali a nejedli jsme - teda až na Jitku, která při brífingu nedávala pozor a na Obersdorfu vdechla gulášovou polívku. Těď jí místo v bříšku víc než znatelně chybělo chichichi,
  • všechno, co jsme si dali, bylo fakt výborné. Návštěvu tohoto zařízení vřele doporučuji.
Obří ledová jeskyně Eisriesenwelt u Werfenu:
  • = obří ledový svět, největší ledová jeskyně na světě, dodnes je prozkoumáno 47 km, turistická cesta vede asi 800 m do nitra hory,
  • příjezd k jeskyni jsme našli bez problémů,
  • jakmile jsme ale začali stoupat po krkolomné "hochalpenstrasse", začalo mi být jasné, že tohle asi nebude atrakce pro mne a moje závratě,
  • a fakt nebyla... Přístup do jeskyně byl vysoko ve skále a dopravu zajišťovala jen lanovka, a to ne ledasjaká - jde o nejstrmější lanovku v Evropě... Ale popořádku...
  • u parkoviště jsme zakoupili jízdenky. Tedy ostatní zakoupili, já jsem se rozhodla doprovodit je jen k lanovce,
  • k lanovce to bylo asi 10 minut cestou vinoucí se po úbočí hor. Všichni si užívali výhledů do údolí, já spíš studovala složení skalního masívu pod mýma nohama chichichi,
  • mnohem hůř než já na tom ale byly mnohé Arabky, které sem vytáhli jejich manželé. (Mimochodem početné rodiny Arabů jsme potkávali absolutně všude.) Ženy zahalené v černých burkách cupitaly za svými manželi a dětmi po kamenité cestě ve vyšívaných látkových pantoflíčkách a i když z nich nebylo vidět vůbec nic, protože i přes oči měly tmavé sluneční brýle, přesto bylo zcela jasné, že je v nich hóoodně malá dušička. A jedna Arabka prý u lanovky dokonce i zkolabovala. Tyhle matky od rodin ale neměly na výběr jako já, ty zkrátka cestu do jeskyně musely absolvovat ať se jejich závratě vzpouzely jak chtěly,
  • u lanovky byla docela frontička, protože jezdily jen dvě kabinky a každá pobrala jen 15 lidí. Chvilku jsem ještě s ostatními postála ve frontě, ale jakmile moje závratě zavelely k návratu, nedalo se nic dělat a musela jsem zpátky k autu,
  • trvalo asi 1,5 hodiny než se výletníci z jeskyně vrátili. Mezitím se přehnala i slušná buřina, kterou jsem strávila v autě. Ostatní prý byli akorát v jeskyni,
  • z jeskyně sice nejsou žádné fotky, protože se tam fotit nesmělo, ale dojmů měli všichni víc než dost chichichi.
dneska jsme si užili nevlídné mlhy, příjemného sluníčka a přehnala se i jedna bouřka chichichi.

Středa 4. července 2012

Bikeři na Hundstein, nebikeři "okolo komína".

Dneska jsme zase vyrazili na kola, a to všichni. Bikerská sekce Jirka + heky + Láďa vyrazili na "Psí vršek" neboli na "zelenou střechu Evropy" (zkrátka na Hundstein, 2.117 m), my ostatní jsme dali trošku menší kopečky kolem Saalfeldenu.

dneska bylo zase celý den krásně. Teploty se opět šplhaly nad 30° C a na obloze nikde ani mráček.
bikeři odjeli někdy před devátou, my ostatní jsme se ale vypravovali dost dlouho. Vyjížděli jsme až někdy kolem půl desáté.
BIKERSKÁ SEKCE:
Leogang - po cyklo do Saalfeldenu - Maria Alm - Hundstein - sjezd k Zell am See do Thumersbachu - Saalfelden - Leogang
a přibližně stejná trasa trasa z průvodce
celkově to dalo více jak 70 km a výškově to bylo něco přes 1.000 výškových metrů.
NEBIKERSKÁ SEKCE:
Leogang - po cyklo do Saalfeldenu - ranní káva u Mekouše - pokus o dobytí Lichtenbergu a poustevny Palfen - přes kopce do Maria Alm - Almdorf - Gerling - Pfaffenhofen - Saalfelden - Leogang
trasa z bikemap a přibližně stejná trasa z průvodce
  • rozjezd byl dnes více než pomalý - Burísek s Kubísem ve vozíku držel rychlost 3 km za půl hodiny, takže to byla celá věčnost, neý jsme se dohrabali do Saalfeldenu,
  • u Mekouše se připojili Kominíci,
  • a pod Lichtenbergem se odpojili Burísci - Kubís přece jenom potřeboval častější zastávky, než my ostatní,
  • původní záměr dobýt Lichtenberg byl zmařen, protože jde o soukromý pozemek se zákazem vstupu a cesta k poustevně Palfen by zase musela být bez kol a nechte více jak na hodina kola zamčená jen tak u potoka... Takže tyto atrakce jsme škrtli. A přitom jsem o nich na netu našla tak zajímavé informace:
    pod masívem Steienernes Meer lze z dálky zahlédnout hrad Lichtenberg a nad ním na patě mohutné skalní stěny, jako vlaštovčí hnízdo přilepený, kostelík - poustevnu Palfen. Poblíž něho ve skalní jeskyni je socha svatého Jiří, na skále pak kazatelna a kaple, ke konání bohoslužeb. Ke hradu vede lesní stezka a pak dále k poustevně (Einsiedelei). Ta je od rozcestí pod skálou doleva. Po návštěvě poustevníka lze pokračovat cestou doprava a po vystoupání na skalní stěnu pokračovat až k horským statkům, kde je možno zakoupit domácí produkty jako jsou sýr a špek),
  • a tak jsme se pod vedením Beďana začali sápat do kopců. A že to teda byly kopce. Beďan nás sice stále ujišťoval, že to "bude už jen kousek a pojedeme s kopce", ale čím víc jsme stoupali, tím méně jsme mu to věřili,
  • musím ale říct, že výhledy na okolní hory a zpátky do údolí byly nádherné. Jen to vedro kdyby nebylo tak úmorné...,
  • neuvěřitelné, ale nakonec jsme se dočkali a konečně jsme jeli dolůůůůůůůůůů,
  • hned jsme ale narazili na pěknou tůňku, kterou jsme využili k osvěžení. A že jsme to v tom horku fakt potřebovali,
  • sjezd do Maria Alm byl už pak docela pohodový,
  • v Maria Alm jsme dali obídek a na koho jsme to v restauraci nenarazili jako na Burísky chichichi. Všichni si jídlo docela pochvalovali, ale moje a Jany pizza Margaita teda nebyla nic moc. Po pravdě bych řekla, že byla dokonce hnusná...
  • z Maria Alm jsme to pak vzali ještě kousek k Zell am See, ale to už byla naprosto pohodová cesta po rovince a po asfaltu,
  • v Gerlingu jsme přejeli řeku Saalsbach a otočili jsme se zase zpět do Saalfeldenu,
  • tady jsme chvilku hledali nějakou cukrárnu, ale kromě zmrzlinárny s obřími zmrzlinovými poháry jsme nenašli nic. Tyhle poháry jsme ale měli už v Haleinu a teď zrovna jsme na ně neměli chuť. Ach jo...
  • nakonec jsme se rozjeli každý po svém a sjeli jsme se zase až v Leogangu.

Čtvrtek 5. července 2012

Na dnešek byl vyhlášen odpočinkový den aneb "koho dnes neuvidíme, ten dostane večer medaily" chichichi.

A tak si dnes každý "šel po svém":
  • Kominíci jeli na výlet do Kaprunu na Stausee = systém přečerpávacích elektráren nad Kaprunem (oproti popisu pod odkazem už se ale jezdí jen a pouze autobusem - otevřená výtahová plošina už je minulostí),
  • Burísci jeli znovu kolmo k WiesenSee,
  • Kubís Team jel bobovat do Saalfeldenu,
  • hekyneni jeli na Krimelské vodopády,
  • Jitka učinila výpravu lanovkou na Asitz,
  • Václavíci protáhli kola na cyklostezce kolem Leogangeru,
  • a já s Láďou a s Janou jsme jeli rovněž do Kaprunu, kde jsme měli hned několik cílů:
    • nejprve jsme chtěli navštívit místní muzeum, ale protože Murphyho zákony fungují vždy a všude, tak zrovna dneska měli zavřeno. Ach jo. Ale aspoň jsme si prohlédli blízký hřbitov,
    • dalším cílem bylo muzeum elektrárenství v Kaprunu, ale i tady Murphyho zákony zafungovaly, protože také zrovna dneska bylo zavřeno. Prohlédnout jsme si ale mohli alespoň sál s generátory a dvě místnosti, kde byly informační panely o soustavě přečerpávacích elektráren nad Kaprunem, ke kterým mířili Kominíci,
    • pak jsme hodlali navštívit soutěskou Sigmund Thun Klamm, která začínala za muzeem elektrárenství. A konečně jsme měli štěstí – žádné omezení vstupu se nekonalo. Musím říct, že v parném letním dni není nic lepšího než navštívit úzkou skalní soutěsku, kterou protéká horská říčka. Krásně jsme se osvěžili a průchod po dřevěných lávkách nedělal problémy ani mým závratím,
    • nádavkem jsme si pak obešli jezero Klammsee, u kterého se ze soutěsky vyjde. Dali jsme kávu v estancii na druhé straně jezera – co by to také bylo za rekreační oblast bez hospody, že chichichi,
    • a pak už jsme zamířili k poslednímu bodu dnešního dne a tím byla návštěva Tauern Spa...
    • měli otevřeno a byla to paráda. Ležet si v teplých bublinách a nad hlavou mít ledovec, to jde zažít opravdu jen tady. Jen jsme s trochou obav sledovali, jak se k nám kolem ledovce blíží bouřka, ale naštěstí se vyblbla mezi horskými velikány. Jak jsme se později dozvěděli, na vlastní kůži si ji užili Kominíci, kteří zrovna v tu chvíli byli u nejhořejšího jezera Mooserboden,
    • a rozhodně nelze opomenout také místní saunový svět. K dispozici bylo mnoho různých saunovacích a parních komor a já jsem nejvíc ocenila, že byl k dispozici drcený led, kterým bylo možno se po saunování ochladit. Jo, tři hodinky nám tady uběhly jako nic a jelo se domů...
My jsme si dnešek užili parádně a myslím, že ostatní na tom byli stejně chichichi chichichi chichichi.

Pátek 6. července 2012

A byl tu poslední den, takže hurá zase na kolo. Dneska byla v plánu trasa po Skulpturen Radweg, což je trasa o délce cca 70 km kolem pohoří Leoganger, na které jsou k vidění různé stavby navržené dětmi z místních škol a vytvořené různými umělci. Projekt postupně vzniká od roku 2008 a nyní je k vidění již 25 staveb. U každé skulptury je zpravidla udělaná i odpočívka. Mě osobně se tohle zpestření cyklotrasy velmi líbilo, ale ve svém nadšení jsem tak nějak zůstala sama. Ostatním to bylo poněkud fuk, hlavně když bylo kam jet chichichi.
Heky už měl ale kola dost, a tak se rozhodl dobýt Birnhorn. Výstup mu ovšem, stejně jako Jitce a Jirkovi, zhatilo počasí. Kvůli bouřce také došel jen na Passauer Hüte.
No a Kominíci odjeli znovu do Kaprunu - tentokrát se nechali vyvézt lanovkou na vrchol ledovce Kitzsteinhorn (3.203 m). A i tady prý byli všudypřítomní Arabové - jen ve vypůjčených bundách a sněhulích vypadali poněkud komicky chichichi.

Leogang - po cyklo směr Saalfelden - Taurská stezka - Wiessbach - soutěska Seisenbergklamm - Lamprechtská jeskyně a zpět
Jana s Láďou (a před nimi Václavíci) pokračovali na St. Martin - Lofer - Waidring - St. Ulrich - Hochfilzen - Leogang
kratší trasa z bikemap a celá trasa z letáku
  • ráno se vyjíždělo klasicky – start byl na devátou, takže jsme před půl desátou odjížděli chichichi. A Kubis Team nás dojel cestou,
  • první část cesty pro nás už byla notoricky známou – jeli jsme cyklotrasou směrem k Saalfeldenu. Po překonání hlavní silnice za Euringem, jsme se ale vydali po Taurské cyklotrase severním směrem,
  • byla to naprosto pohodová cesta. Ostatně Taurská cyklotrasa je velmi využívaná a zatím jsem o ní neslyšela žádné špatné informace,
  • ve Wiessbachu jsme udělali přestávku na prohlídku zdejší soutěsky Seisenbergklamm. Musím říct, že soutěska v Kaprunu byla pěkná, ale tahle nás naprosto uchvátila. Vodopád v závěru soutěsky, sevřený skalními velikány byl nádherný. Tohle fakt stálo za návštěvu,
  • ti, kteří soutěskou pohrdli, na nás zatím čekali v místní estancii a nakonec bylo rozhodnuto, že si tady dáme oběd. Jen Václavíkům se do hospody nechtělo, tak jeli dál,
  • my jsme ale zvolili dobře, protože za chvíli se přihnala průtrž mračen, takže jsme deštivou hodinku mohli strávit pěkně v suchu a teple. Navíc když tu bylo pivo a káva a bikerská pizza a skvělé domácí koláče a vůbec tady bylo víc než příjemně chichichi. Jen Kubíse to moc nebavilo, a tak jsme jeli dál, jen co se počasí trošku umoudřilo,
  • nejeli jsme ale daleko. Kousek za Wiessbachem nás čekala další zastávka – Lamprechtská jeskyně. Podle průvodce jde o nejhlubší rakouskou jeskyni s tekoucí vodou a o nejdelší průchozí jeskyni v Evropě, na světě jde pak o třetí největší jeskynní systém. Chodby měří až 35 km, ovšem pro túristy je zpřístupněno jen pár set metrů. Ovšem i to stačí chichichi,
  • tekoucí voda byla – byl dokonce i vodopád, podél kterého jsme vystoupali jeskyní vzhůru. Pro túristy je zpřístupněno sice jen 700 metrů, ale myslím, že tato návštěva stála rozhodně za to,
  • po návštěvě jeskyně jsme zkonstatovali, že jsme dneska nějak výrazně leniví. Po skulpturen radweg jela nakonec dál jen Jana s Láďou (a před nimi Václavíci) a my ostatní jsme otočili kola k návratu. Přece jenom nás zítra čeká náročný den, tak abychom se v klidu pobalili a odpočinuli si...
kratší trasa byla cca 42,4 km, celá byla poctivých 70 km.
dneska si horké letní počasí dalo trošku odpočinek. Teploty se sice šplhaly nad 25° C, ale průtrž mraček vzduch trošku ochladila. Alespoň na chvilku chichichi.

Sobota 7. července 2012

Apartmány jsme museli vyklidit do 10:00, a tak jsme po deváté začali postupně odjíždět. Týden utekl jako voda a dovolená byla za námi. Tak doufám, že si ji všichni náležitě užili a třeba zase někdy někde příště chichichi.

Co jsme za ten týden nestihli:

KOLMO:
  • různé trasy v okolí Zell am See - pro náročné i nenáročné cyklisty,
  • bikepark Leogang,
  • TÚRA PĚTI GONDOL (Túra Grande X-trema) - popis z manuálu:
    celodenní túra na kole začíná v cykloparku Bike World Leogang a vede celým údolím Glemmertal, na vrcholky nad Saalbachem a Hinterglemmem a zase zpátky. Největší a nejpestřejší cyklistická houpačka v Evropě. Délka cca 65 km, celkové převýšení 5000 metrů - většina stoupání je lanovkou, na kole pak dolů).
    Trasa: Od Bike World Leogang lanovkou do horní stanice lanovky Asitz. Odtud na kole lehké stoupání k horské chatě Schönleitenhütte a vzápětí sjezd horskou stezkou dolů do Saalbachu k dolní stanici lanovky Schattberg-XPress (převýšení 1000 metrů).
    Výjezd lanovkou k východní části hory Schattberg. Následuje krátké, ale náročné stoupání na kole k západnímu vrcholu Schattbergu. Odtud k salaši Hackelberger-Alm a lesní cestou dále k chatě Bergstadl. Horskými stezkami k dolní stanici lanovky Zwölferkogel v Hinterglemmu.
    Následuje třetí výjezd lanovkou, tentokrát na vrchol Zwölferkogel. Po štěrkovité cestě dolů na Seekar a chatu Ellmau-Alm a k lanovce Reiterkogel v Hinterglemmu.
    Další výjezd lanovkou k začátku trati pro freeride (trať o délce 1,9 kilometru s převýšením 498 metrů). Po této trati do centra městečka Hinterglemm a po cyklostezce dále údolím až do Saalbachu.
    Tam pátý výjezd lanovkou na Kohlmeis. Odtud na stezku, ze které je krásný pohled na skalnatý masív Kamenné moře, a dále směrem k horské chatě Wildenkarhütte. Dále směrem na Asitz. Po trati na freeride zpět k cykloparku Bike World Leogang.
    Cena lanovky: Denní vstupenka platná na všechny lanovky stojí do 30 euro (r. 2011). Lanovky jsou v provozu denně od 9 do 12 a od 13 do 16 hodin.
  • Saalfelden - údajně největší lanové centrum v Rakousku. Viděli jsme ho ale při cestě po skulpturen radweg a velikost nás dost zklamala,
  • Maishofen - lze si zahrát cyklo-mini golf = po městečku je rozmístěno 12 netradičních minigolfových jamek, úkolem hráčů je při jízdě na kole za pomoci plánku jamky najít a zahrát je na co nejmenší počet úderů,
  • Kaprun - Kaprunský hrad,
  • zábavní park v St. Jakob.
    AUTMO:
  • Solná komora,
  • Hallstatt = halštatské pohřebiště a nejstarší důlní štoly na světě,
  • Sankt Wolfgang = perla Solné komory, zubačková dráha na Schafberg,
  • Salzburg - Salcburská pevnost Hohensalzburg, Mozartův rodný dům a Mozartův dům (kde žil), Salcburský chrám, zámek Hellbrunn a jeho fontány, přírodovědné muzeum; tady se vyplatí mít SalzburgerLand Card,
  • solné lázně Watzmann Thermal v Berchtesgadenu nebo Rupertus Therme v Bad Reichenhall,
  • Freilichtmuzeum Hsenweg, Grossgmain = muzeum v přírodě, skanzen, k vidění jsou selská stavení, vodní mlýn, kovárna, četnická stanice se žalářem, pošta, škola, prádelna...
⇑ nahoru ⇑ ⇑ na fotky ⇑

Bude to rozhodně výživný týden, ale na takové dovolené se nezapomíná chichichi.