« na kalendář

pátek 17. - neděle 19. června 2011

Prameny - Slavkovský les

Burajdina již tradiční červnová akce chichichi.

Základní informace:

Kde:

Prameny, Slavkovský les, okres Cheb

Ubytování:

penzion U Nováka

O obci:

z wikipedie

Fotodokumentace:

* pár mých fotek z mobilu
* od Burísků
* od LeeLoo
* od Alči

Pátek 17. června 2011

Příjezd:

Někdy po šesté večerní jsme se začali sjíždět do penzionu. Sjelo se nás nakonec 11 (a půl chichichi).

Sobota 18. června 2011

Odjezd:

Ráno na nás čekaly v lednicích připravené snídaně, takže příjemně posilněni jsme zhruba v 10:00 vyrazili na trasu. Sekce "matky s dětmi" nás klasicky stíhala autmo chichichi.

Trasa:

Kladská - rozhledna Krásno - Bečov nad Teplou.
Vyjeli jsme po silnici a ani ne po 2 km měla Alča první defekt. Tak takhle by to teda vážení nešlo... Prý že řetěz cosi... Pánové nad tím teda odborně mudrovali "že je to C9 na čemsi starém" (čímž teda nemysleli Alču chichichi, ale osazení jejího kola), ale to bylo asi tak vše. Nakonec bylo rozhodnuto, že Alča bude prostě používat jen omezený rozsah v řazení, tzn. buď pojede frekvenčně nebo zátěžově, a bylo opraveno a jelo se dál.
Zastávka u Kladských rašelin, což je přírodní rezervace a takové to klasické rašeliniště. Ale viděli jsme ho chichichi.
Lovecký zámeček Kladská - tak tohle byl první cíl naší dnešní trasy, ale podívali jsme se jen zvenčí, protože zámeček byl uzavřen a k návštěvě místní restaurace bylo ještě brzo... Místo toho jsme se ponořili do místních lesů.
Nejdřív jsme jeli po ZTZ, což byla docela příjemná lesní asfaltová silnička. Jen pro-pa s pb si tu "asfaltovou nudu" zpríjemňovali rozličnými zajížďkami do lesa. Na rozcestí Dolní Lazy jsme odbočili na MTZ a legrace skončila. Zatímco pro-pa s pb chrochtali blahem, že jsme konečně v terénu, já osobně jsem si připadala jak kamzík. Kde nebyly šutry, tam byly louže. A kde nebyly ani šutry ani louže, tam byly šišky... Ach jo... A do toho na nás z louží kluci ještě cákali, abychom si toho terénku a bahýnka taky trošku užili chichichi.
Na rozcestí V Požárech jsme se to zase vzali po ZTZ, pak kousíček po silnici a pak jsme to vzali zkratkou přes les na cyklotrasu č. 2135. Teda v mapě se to tvářilo jako zpevněná cesta, ve skutečnosti to ale byla panelka. A tak jsme se zase kodrcali...
Cyklotrasa č. 2135 nebyla o nic lepší - byla to lesní cesta a to teda dost crossová lesní cesta. Takže zase šutry a bahno a šišky a kořeny a... Prostě pro-pa s pb si to zase užili, my ostatní jsme to... ale jo, taky jsme si to užili. Jen nám to jelo trošku pomaleji chichichi.
Rozhledna na Krásenském vrchu - další cíl naší dnešní trasy. Tady už na nás hodnou chvíli čekala sekce "matky s dětmi". Autem to jde prostě rychleji chichichi. Kdo chtěl, ten vylezl na rozhlednu (mimochodem v srpnu byla tato rozhledna vyhodnocena jako nejkrásnější rozhledna v Karlovarském kraji. My ostatní jsme si zatím odpočinuli pod rozhlednou. Mírně jsme pojedli, dorazili jsme Burískovy gumídky a zase na kola a jeli jsme dál. Už konečně na oběd!!!
Teď nás čekal sjezd do Bečova nad Teplou a byl to teda úžasný dlouhý sjezd. Jen dole se nějak pb s Jirrikem nedohodli co se týká brždění a Jirrik to trošku neustál. Odneslo to jen odřené koleno - rychle jsme ho očistili dezinfekcí a jeli jsme na náměstí na obídek. Jídlo bylo dobré, ale šrumec před zámkem, kde probíhala jedna svatba za druhou, byl úděsný. Zbytečně jsme se tu teda nezdržovali a vydali jsme se na posledních cca 16 km.
To už měla být jen pohodička po silnici podél Teplé. No jo, jenže ono to bylo proti proudu, takže neustále se šlapalo do kopce, a navíc to bylo proti větru a ten byl teda místy dost hnusnej. Jak se přestalo šlapat, tak se stálo na místě... Ach jo... Dojela jsem pěkně vorvaná a byla jsem víc než ráda, že jsem to dojela...

Délka:

54 km.

Večer:

Mariánské Lázně.
Nejdřív to vypadalo, že pojedeme všichni, pak že nikdo, ale nakonec nás přece jenom 7 odjelo. A fakt to stálo za to. Viděli jsme
* Křížový pramen, který už byl ale uzavřený
* prohlédli jsme si kolonádu, která mě osobně zklamala, protože jsem si myslela, že je vymalován strop po celé délce a on je jen na začátku a na konci...
* prohlédli jsme si zpívající fontánu, ale protože měla hrát až za 20 minut, šli jsme se podívat ještě k další kolonádě
* Rudolfův pramen, ze kterého jsme vodu i ochutnali a dokonce nám i chutnala
* Karolinin pramen, který je aktuálně v rekonstrukci
* poslechli jsme si fontánu - v 19:00 byla skladba od Joaquina Rodrogo: Concierto de Aranjuez – 2. věta a bylo to fakt pěkné
* a nakonec nám pro-pa našel Mexickou restauraci, kde jsme se úžasně najedli
chichichi.

Neděle 19. června 2011

Od časného rána se po obloze honily mraky a každou chvíli sprchlo. Osobně jsem situaci vyhodnotila jako nepříznivou pro cyklistiku, sbalila jsem se a po snídani jsem vyrazila směrem ku Praze. Ostatní byli statečnější a vydrželi čekat ještě o hodinku déleji, zda se náhodou nevyčasí. Nevyčasilo... Ale aby to nebylo jen rovnou domů, tak se ještě cestou zastavili u pramene Farské kyselky chichichi.
Ikdyž nám v neděli počasí moc nepřálo, sobota se vydařila a viděli jsme toho fakt hodně. Jen těch dokopců by mohlo být méněji, ale Slavkovský les je holt Slavkovský les chichichi.