t na kalendář

pondělí 1. ledna 2007

Novoroční... aneb jak na Nový rok, tak po celý rok...

Předpověď počasí pro tento den byla velmi příznivá. Sice byl hlášen nějaký ten protivítr a nějaká ta přeháňčička, ale rosničky hlásaly až 10° C a tak byla avizována celkem početná účast. V 9:45 ovšem přes Prahu začala přecházet taková vichřice a průtrž mračen, že někteří svoji účast přehodnotili. Já sama jsem při pohledu z okna chvilku váhala, zda to odpískat nebo vydržet, ale nakonec jsem dospěla k názoru, že počkám do deseti a pak děj se co děj vyrazím na Háje s tím, že v nejhorším si připijeme na šťastný a veselý a zase pojedeme domů... No a najednou bylo po dešti...

Sraz byl v 11:00 na stanici metra Háje. Pro lepší orientaci byl stanoven u sochy kosmonautů, ale to jsem netušila, že tento skvost doby dávno minulé bude zastíněn symbolem Vánoc = vzrostlým smrkem . No, někteří holt měli trošku problém sousoší najít, ale nakonec jsme se všichni našli .

Zúčastnění, respektivě kdo všechno se v našem pelotonu v průběhu trasy objevil - radka, mgt, Žofka, Navara, Radana, Wewerka, zdenek, Kolin, LOBO, Bananovnik, Zuzka a Jirka, Tom, Lucinaka a ckp13, 4x Vrtalové a Kuba s Helenou.

Omluveni: Vrtalové, kteří sice vyrazili, ale ranní průtrž mračen je donutila k ústupu. Ovšem nevzdali to a po vyjasnění oblohy vyrazili znovu a jeli nám naproti. Ivana + Mirek, které navštívil bacil a nehodlal se pustit. Airline, kterému se ráno příliš nevydařilo a tak zůstal nakonec doma a Jurimír, který... ale to si radši přečtěte sami, protože já bych to líp napsat nedovedla .

Ostrý start byl nakonec až v 11:35. Dost dlouho jsme čekali na Zuzu s Jirkou, kteří vázli v krtkovi, ale pak už nám byla zima a tak jsem je přes sms odvelela přímo na hráz Hostivařské přehrady a vyrazili jsme. Ještě nám zamávali kosmonauti Gagarin a Gubarev a pak už nám zůstalo metro Háje definitivně za zády...

Z deníčků druhých:

* diskuzní téma "Novoroční - 1.1.2007"

* fotky od Wewerky

* fotky od LOBA

* fotky od mgt

Trasa: Háje - Milíčovský les, kde jsme dali i kousek terénku kolem rybníku - Hostivařská přehrada, kde jsme dosáhli hráze horní cestou, ale dalo dost práce tuhle trasu vybojovat proti milovníkům klasické ČTZ z Petrovic . No a na hrázi se připojili již zmiňovaní Zuza s Jirkou a pak také Tom, Lucinka a ckp 13 - ty od srazu zdržel defekt Lucinčiné dušičky. Té cyklistické, samozřejmě . Dál jsme jeli cyklotrasou podél Botiče - cestou i necestou, přes pole až na Hamerský rybník, kde Tom nekompromisně odbočil k prvnímu občerstvení ve Sport centru. Ale pivínko, kávička, čajíček i dortíčky bodli. A protože se na obloze ukázalo sluníčko, tak se dalo bez problémů sedět i venku. Teda že v lednu budeme debužírovat na zahrádce, to bych fakt neřekla . Dál nás Tom vedl trošku nesmyslně oklikou přes konečnou tramvají a dálniční přípojkou, což mě osobně trošku zarazilo úsměv ve tváři. Nicméně trest na sebe nenechal dlouho čekat - Tom píchnul a tak bylo možno dodržet původní plán trasy... - u plynárny jsme přejeli do Vršovic a podél Botiče jsme poměrně svižně dojeli až na Výtoň - a dál po cyklostezce po nábřeží, kde u SOHO+ Zuza píchla, což Jirka využil k úniku zpět na metro a k domovu. Tak ahóooj a zase někdy příště... Jo a právě tady nás potkali Vrtalové... Zamávali jsme Zuze a Jirkovi, Jitka napojila Vendulku na tyč a jelo se dál přes Barandovský most - a do Prokopského údolí, kde jsme hned na jeho okraji zastavili u kiosku s občerstvením a kde jsme také potkali Kubu s Helenou. Popíjelo se tu dobře, ale mraky blížíce se od západu nevěstily nic dobrého, tak jsme proti větru vyrazili dál. U "koupaliště" jsme se rozloučili s Vrtalama a začali jsme stoupat k nádrži před Stodůlkama - dál přes Lužiny, kde nám nádhernou cestu podél Prokopského potoka silně znepříjemnil protivítr. Teda to byla taková dřina prodrat se těmi vzdušnými proudy... Fuj tajbl... No a do toho přišel čtvrtý defekt dnešního dne - tentokrát píchla Navara. Ach ty následky bujaré noci...  Silvestrovské, samozřejmě, ne Navařiny . Ale nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř... Jen jsme dosáhli metra Stodůlky a schovali se do podchodu, začala venku pěkná sibérie. Vichřice a prudký vítr zanesl do našich řad semínko nejistoty a slabší nátury se rozhodly dobýt Zličín metrem. Ovšem než jsme se dohodli, průtrž se přehnala a pár statečných přece jenom vyrazila na Zličín po svých. Tady se odpojila Radana, no a my ostatní dosáhli závěrečné mety = hospoda Na Hrázi v Sobíně, kde jsme dali závěrečné pivo a polívčičku a pak jsme se rozjeli ke svým domovům. A ohňostroj... Tak Wewerka a mgt jej odjeli sledovat zcela cíleně dolů k Vltavě a já, zdenek a Kolin jsme jej shlédli mimoděk cestou domů.

Novoroční máme za sebou. Trasa samotná dala cca 35 km, ale silný protivítr se dostatečně postaral o to, abychom si těch pár kilometříků užili . A podle reakcí ostatních mám pocit, že nebyl asi nikdo, kdo by necítil, že se o Novoroční jeho tělo používalo . A naše zabahněná kola cítila určitě to samé . Navíc někdo sebou vzal na výlet i jakéhosi bacila, kterého jsme si přes různé butylky úspěšně předali. Takže já osobně jsem od následujícího časného rána zahájila silnou ofenzívu přírodními i nepřírodními zbraněmi. Po prvním dnu bojů je to ale na mých mandlích a v krku stále nerozhodně . Ale dost bacilů...

Pokud opravdu platí "jak na Nový rok, tak po celý rok" tak pro nás všechny letošní trasy budou rozhodně nezapomenutelné a pokud by se nám na našich cestách nemělo stát nic horšího než píchlé dušičky, tak já osobně to teda beru . A i Vám ostatním přeji mnoho krásný kilometrů bez nehody. Díky Vám za příjemnou společnost a doufám, že se s Vámi a i s těmi, co tentokrát přijet nemohli, budu vídat po celý rok.